• Organizacja zdalnego

          • _

          • Organizacja zdalnego nauczania w Szkole Podstawowej nr 1 im. Olofa Palmego w Józefowie

            Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która może odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia – w formie ustalonej przez dyrektora szkoły w porozumieniu z nauczycielami danej szkoły i po poinformowaniu rodziców dziecka (ucznia) o sposobie realizacji zajęć.

            1. Nauczyciele umieszczają realizowane treści na platformie edukacyjnej stworzonej przez szkołę – link do platformy znajduje się na stronie internetowej szkoły.
            2. W dzienniku elektronicznym nauczyciele zapisują tematykę zajęć edukacyjnych, zaznaczają obecność uczniów  i prowadzą lekcje zgodnie z obowiązującym planem zajęć, w którym uwzględnione zostało:

             

            - równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia;

            - zróżnicowanie zajęć w każdym dniu;

            - możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia;

            - łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia;

            - ograniczania wynikające ze specyfiki zajęć;

            - informowanie uczniów z wyprzedzeniem o formie kolejnej lekcji, czy będzie to lekcja za pośrednictwem komunikatora – Microsoft Teams czy zajęcia odbędą się przy użyciu platformy edukacyjnej.

            1. W edukacji zdalnej  wykorzystywany jest moduł Librus Synergia – zadania domowe.
            2. Nauka zdalna prowadzona jest z wykorzystaniem podręczników i ćwiczeń, które uczeń posiada w domu.
            3. Wideolekcje są prowadzone przez nauczycieli na platformie Microsoft 365 z wykorzystaniem narzędzia Microsoft Teams.
            4. Zgodnie z zapisami w rozporządzeniu MEN z dnia 20 marca 2020 r. zajęcia w edukacji zdalnej mogą być również prowadzone przez nauczycieli z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość:
            • materiałów edukacyjnych na sprawdzonych portalach edukacyjnych i stronach internetowych wybranych instytucji kultury i urzędów;
            • zintegrowaną platformę edukacyjną https://epodreczniki.pl/;
            • dziennik elektroniczny;
            • komunikacja pomiędzy nauczycielem-uczniem–rodzicem może odbywać się : telefonicznie, sms, pocztę elektroniczną, wybrane komunikatory internetowe w uzgodnieniu z rodzicem/ uczniem/nauczycielem;
            • udział uczniów w lekcjach organizowanych w ramach projektu „Szkoła z TVP”.
            • wykorzystywanie materiałów edukacyjnych wybranych wydawnictw m.in. NOWA ERA, WSiP, GWO.
            • baza materiałów dydaktycznych dla nauczycieli w edukacji zdalnej rekomendowana przez MEN, MKO, ORE.
            • Nauczanie zdalne może  mieć różną formę, powinno jednak uwzględniać możliwości psychofizyczne i techniczne wszystkich uczestników tego procesu –nauczycieli, uczniów i ich rodziców.
            • Organizacja zdalnego nauczania została wdrożona do systemu edukacyjnego i jest modyfikowana zgodnie z potrzebami uczniów, nauczycieli i rodziców.

             

                                                 Ewa Ziemińska – dyrektor szkoły