• Wewnątrzszkolne Zasady

          • _

          •              Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – nauczanie zdalne

             

            1. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym mają charakter przejściowy.
            2. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym  wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
            3. Ocenie podlega wiedza i umiejętności ujęte w NaCoBeZu/kryteria sukcesu przesyłanych uczniom z każdego przedmiotu i umieszczanych na platformie edukacyjnej stworzonej przez szkołę.
            4. Jeśli uczeń nie ma dostępu do internetu, jego rodzic/prawny opiekun informuje o tym wychowawcę, który wraz z dyrektorem szkoły ustala sposób przekazania uczniom potrzebnych materiałów.
            5. Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach opisanych w Statucie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Olofa Palmego w Józefowie.
            6. O zagrożeniach oceną niedostateczną nauczyciele informują rodziców/prawnych opiekunów w terminie wynikającym z harmonogramu pracy szkoły w formie pisemnej – poprzez e-dziennik, wysłaną informacją do rodziców listem poleconym.
            7. W ocenianiu bieżącym uczniów nauczyciele uwzględniają możliwości psychofizyczne i techniczne uczniów, specjalne potrzeby edukacyjne wychowanków, dostosowując sposoby i metody pracy do potrzeb i możliwości uczniów, w tym wynikających z Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych uczniów o potrzebie kształcenia specjalnego.
            8. Ocena powinna pełnić przede wszystkim funkcję motywującą i zachęcać wychowanków do aktywności na miarę ich możliwości.

             

            I.  Ocenianie z przedmiotów/edukacji w klasach I - VII – nauczanie zdalne

             1. Zdalna realizacja treści z podstawy programowej odbywać się będzie z wykorzystaniem narzędzi  ustalonych przez dyrektora szkoły we współpracy z nauczycielami.

             

            2. Zdalne monitorowanie i ocenianie postępów uczniów odbywać się będzie poprzez:

              - wypełnianie kart pracy umieszczanych na szkolnej platformie edukacyjnej  i odsyłanie wypełnionych zadań zgodnie z ustalonymi formami przez nauczyciela / skan, zdjęcie, odesłana karta w wybranym programie, załączanie zadań do wykonania w Librus Synergia i odsyłanie zadań w  formie ustalonej przez nauczyciela przedmiotu.

            - testy na platformach (wcześniejsza informacja o terminie i  zakresie materiału w celu rezerwacji dostępu do komputera –  w wyznaczonym czasie) – wykorzystywanie platformy Microsoft 365 z wykorzystaniem narzędzia Microsoft Teams.

             

            3. W przypadku niedostosowania się do terminu wykonania testu uczeń zobowiązany jest do napisania go z danego materiału na zasadach ustalonych z nauczycielem. Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe tzn. uczeń powinien je wykonać.

            4. Uczniowie mogą być oceniani zdalnie za następujące formy aktywności:

            - zadania domowe

            - prace pisemne

            - odpowiedzi ustne

            - referaty

            - prezentacje, filmy

            - plakaty, prace plastyczne

            - zadania dodatkowe/dla chętnych lub inne  - wskazane przez nauczyciela danego przedmiotu.

             

            5. Pozostałe ustalenia są zgodne z wcześniej podanymi zasadami oceniania (wrzesień 2019) –  zgodnie ze Statutem Szkoły i WO.

             

            6. Nieprzesłanie do nauczyciela zleconego zadania we wskazanym terminie, traktowane jest każdorazowo jako nieprzygotowanie do zajęć. Uczniowi przysługuje zgłoszenie nieprzygotowania w semestrze - zgodnie z PSO z danego przedmiotu. W klasach I – III niedostarczenie przez ucznia zaległej pracy w przeciągu tygodnia skutkuje otrzymaniem „ -”.

             

            7.  Zdobyte dotychczas nieprzygotowania pozostają ważne.

            8. Poprawa ocen – uczeń ma możliwość poprawiania ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie e-nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela, po uprzednim uzgodnieniu.

             

            9. Na czas edukacji zdalnej dopuszcza się w klasach IV – VII stosowanie oznaczenia „bz” –  informacja dla ucznia/rodzica o niewykonaniu zadania w określonym terminie. „Bz”   - po  niedostarczeniu pracy w określonym terminie skutkuje oceną niedostateczną. „Bz” nie

              likwidujemy, lecz obok – w nawiasie kwadratowym – wpisujemy ocenę z poprawy lub  niedostateczną za brak wykonanej pracy.

             

            10. Każda ocena powinna być opatrzona komentarzem w e – dzienniku oraz w sprawdzonej i odesłanej pracy ucznia - informacją zwrotną (zgodnie z kryteriami oceniania).

             

            11.Obowiązują kategorie ocen ustalone w WO przed edukacją zdalną (nie stosujemy kategorii ocen niezatwierdzonych przez RP, np. do wszystkich form aktywności  - „inne” lub „praca zdalna”).

             

            12. Ocenie podlegają prace uczniów wykonane starannie i czytelnie.

             

             

             

            II. Ocenianie zachowania w klasach I-VII w nauczaniu zdalnym

             

            Nauczyciel ocenia zachowanie ucznia (we współpracy z rodzicami), biorąc pod uwagę:

              1. Zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych.
              2. Terminowe przesyłanie zadanych prac.
              3. Samodzielną i systematyczna pracę.
              4. Bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych.
              5. Zespołową pracę online.
              6. Zaangażowanie w konkursy, akcje… online.

             

            III. Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu sprawdzającego oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny – zgodnie z zapisami w  Statucie Szkoły.

            Egzaminy mają formę pisemną i ustną przy użyciu narzędzi elektronicznych wskazanych przez nauczyciela i używanych dotychczas przez ucznia w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły.

             

             IV. Formy aktywności stosowane w ocenianiu z przedmiotów/ edukacji – nauczanie zdalne

            Przedmioty /edukacje

            Formy aktywności stosowane w ocenianiu z przedmiotów/ edukacji – nauczanie zdalne

            Edukacja wczesnoszkolna

            - zadania domowe

            - prace pisemne

            - kartkówki, sprawdziany

            - odpowiedzi ustne

            - prezentacje, filmy

            - plakaty, prace plastyczne

            - zadania dodatkowe/dla chętnych

            - inne

            Religia

            - zaangażowanie w systematyczną pracę online

            - zadania domowe

            - prace pisemne

            - odpowiedzi ustne

            - prezentacje, filmy

            - prace plastyczne

            - zadania dodatkowe dla chętnych

            - zaangażowanie w życie Kościoła- grupy dziecięce i

               młodzieżowe online

            - inne

            Etyka

            - zadania domowe

            - prace pisemne

            - odpowiedzi ustne

            - referaty

            - prezentacje, filmy

            - plakaty, prace plastyczne

            Język polski

            - prace pisemne

            - zadania

            - odpowiedzi ustne

            - prezentacje

            - plakaty, prace plastyczne

            -  zadania dodatkowe/dla chętnych

            - inne

            Język angielski

            - zadania domowe

            - sprawdziany/testy

            - kartkówki

            - prace pisemne

            - odpowiedzi ustne

            - prace projektowe

            - prezentacje

            - aktywność

            - prace na lekcji

            - zadania dodatkowe/dla chętnych

            - inne

            Język niemiecki

            - zadania domowe

            - testy pisemne online

            - kartkówki

            - prace pisemne

            - odpowiedzi ustne (czytanie + wymowa)

            - aktywność na lekcjach online

            - zadania dodatkowe/dla chętnych (prezentacja)

            Historia

            - zadania domowe

            - prace pisemne

            - odpowiedzi ustne

            - zadania dodatkowe/dla chętnych (referaty,

              plakaty, prezentacje)

            - kartkówki i sprawdziany

            Przyroda/Biologia/Geografia

            - prace wykonywane przez uczniów według instrukcji

              nauczyciela w formie ustnej (podczas spotkań online)

              oraz tekstowej, filmowej lub zdjęciowej w formie zdalnej
            - sprawdziany

            - kartkówki
            - prace dodatkowe - doświadczenia, film, formy tekstowe

            Chemia

            - prace domowe wykonywane przez uczniów według in

             strukcji nauczyciela  formie tekstowej lub zdjęciowej w

             formie zdalnej

            - prace pisemne

            - prace wykonywane na lekcji pod kierunkiem nauczyciela

            - zadania dodatkowe dla chętnych

            Informatyka

            - zadania domowe

            - prezentacje, filmy

            - zadania dodatkowe/dla chętnych

            Fizyka

            - prace domowe - z bieżącego tematu lekcji jako zadania

             analityczno-obliczeniowe wykonywane przez uczniów

             według  wskazówek nauczyciela z załączanymi plikami

             pomocniczymi

            - karty pracy - do wypełnienia w uzgodnionym czasie

            - kartkówki -  z najważniejszymi tematami danego działu - - możliwość otrzymania  oceny z pracy w kategorii zadanie

             dla  chętnych /zainteresowanych/ wykonanej w  domu

            - aktywność uczniów na lekcji

            Matematyka

            - zadania domowe

            - sprawdziany online z wybranych zadań omówionych na

             lekcji online

            - odpowiedzi ustne

            - zadania dodatkowe/dla chętnych

            Plastyka

            - prace plastyczne

            - zadania dodatkowe/dla chętnych

            - inne

            Technika

            - prace wykonywane przez uczniów według instrukcji

              nauczyciela  formie tekstowej, filmowej lub zdjęciowej w 

              formie zdalnej

            Muzyka

            - zadania domowe

            - prace pisemne

            - odpowiedzi ustne

            - zadania dodatkowe dla chętnych (referaty, prezentacje)

             

            Wychowanie fizyczne

            - zadania domowe

            - prace pisemne (np. referaty)

            - prezentacje, filmy

            - plakaty

            - zadania dodatkowe/dla chętnych

            - inne

             

               Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – zatwierdzone  przez Radę Pedagogiczna 28.04.2020 r.