Ziemia prosi o pomoc!
Wszyscy nasi uczniowie wiedzą jak dbać o swoją planetę.
Z małego ekologa - będzie dorosły ekolog, który zadba o swoje środowisko.
Dlatego już teraz działamy :)
1 A
1 B
2 A
2 C
3 A
3 B
3 C
Ziemia prosi o pomoc!
Wszyscy nasi uczniowie wiedzą jak dbać o swoją planetę.
Z małego ekologa - będzie dorosły ekolog, który zadba o swoje środowisko.
Dlatego już teraz działamy :)
1 A
1 B
2 A
2 C
3 A
3 B
3 C
23 kwietnia: Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
Obchodzony w tym roku po raz 27. Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, tradycyjnie poświęcony jest promocji literatury i czytelnictwa, a także problematyki związanej z ochroną praw autorskich.
Czas ten zdaje się wyjątkowo sprzyjać lekturze – zarówno indywidualnej, dla własnej przyjemności, jak i wspólnemu czytaniu z bliskimi, przede wszystkim zaś z dziećmi, u których w ten sposób wykształca się nawyk czytania przez całe życie.
Uczniowie klasy 3b dzielą się pasją do lektury i płynącą z niej wiedzą, nie ma lepszego sposobu na przezwyciężenie poczucia samotności, zgodnie z zasadą: czytając, nigdy nie czujesz się sam.
44. KONKURS RECYTATORSKI „WARSZAWSKA SYRENKA”
Mamy zaszczyt poinformować, iż w eliminacjach miejskich 44. Konkursu Recytatorskiego „Warszawska Syrenka” uczniowie naszej szkoły zajęli cztery czołowe miejsca i tym samym będą reprezentowali Józefów w kolejnym, powiatowym etapie konkursu.
W kategorii klas 0-III – 2. miejsce zajęła Wiktoria Szepeluk (kl. 2b), w kategorii klas IV-VI – 1. miejsce – Helena Bartczak (kl. 5b), 2. miejsce – Martyna Nowak (kl. 4a), a w kategorii klas VII-VIII – 1. miejsce zajął Cezary Malik (kl. 7d).
Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za sukces w eliminacjach powiatowych.
Martyna Nowak, kl. 4
Helena Bartczak,kl. 5
https://www.youtube.com/watch?v=_cEWjOyOVNo
Cezary Malik, kl. 7
UWAGA OŚMIOKLASISTO!
Jeśli już teraz wiesz, że stać Cię na więcej, że zwyczajna nauka nie rozwinie Twojego potencjału, może warto pomyśleć o szkole ponadpodstawowej i klasie o profilu „Cyberbezpieczeństwo i nowoczesne technologie informatyczne”?
CYBER.MIL Z KLASĄ - INWESTYCJA W SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ
Zapewne jesteś uważnym obserwatorem i widzisz, że rozwój i technika pędzą w zastraszającym tempie. Współczesny świat kładzie olbrzymi nacisk na kreatywność i niecodzienność. Ale żeby zaistnieć za kilka jako dobry specjalista, działanie musisz podjąć już dziś.
Jednym z takich rozwiązań, który może otworzyć przed Tobą okno na świat, jest nauka w szkole średniej, w klasie objętej „Programem CYBER.MIL z klasą”.
W trakcie nauki oprócz informatyki na bardzo wysokim poziomie, będziesz uczył się również takich ciekawych przedmiotów jak kryptografia, algorytmika, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie bezpieczeństwem danych i informacji.
Sam dobrze wiesz, jak ważne są nowoczesne technologie i bezpieczeństwo. Edukacja z tych przedmiotów pozwoli Ci już dzisiaj nauczyć się obsługiwać przyszłe realia. Zdobędziesz wiedzę i kompetencji z obszaru współczesnych zagrożeń cyfrowych, zarządzania ryzykiem w zakresie cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz kryptograficznych aspektów ochrony danych.
Nie tylko w szkole
„Program CYBER_MIL z klasą” to przede wszystkim innowacja. Dlatego jako uczeń będziesz uczestniczyć przede wszystkim w praktycznych zajęciach z wykorzystaniem nowoczesnych systemów operacyjnych i pakietów obliczeń symbolicznych. Skorzystasz z możliwości obserwacji pracy w profesjonalnych jednostkach Ministerstwa Obrony Narodowej, różnych instytutów naukowych oraz firm z branży cyberbezpieczeństwa.
I co później?
Nauka w CYBER_MIL z klasą to bilet wstępu na praktycznie każdą prestiżową uczelnię. Jeśli wybierzesz uczelnię wojskową lub cywilną będzie Ci dużo łatwiej przyswoić zagadnienia z programu studiów, bo będziesz już miał solidne fundamenty. To jakie studia wybierzesz jest jednak tylko i wyłącznie Twoją decyzją.
Tylko szesnaście szkół realizujących programem CYBER_MIL z klasą są objęte bezpośrednim wsparciem Wojska Polskiego. Oprócz wsparcia finansowego do ich dyspozycji pozostają fachowe i profesjonalne jednostki patronackie, które służą dodatkową pomocą. Koordynatorem realizacji projektu w wybranych 16 szkołach w całej Polsce jest Biuro Programu Zostań Żołnierzem Rzeczpospolitej wspierane działaniami przez takie wyjątkowe instytucje jak Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie i Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni.
Brzmi zachęcająco?
Żeby stać się uczniem takiej klasy musisz już dziś wykazać się przede wszystkim zdecydowaniem. Programem objętych jest tylko 16 szkoły w całym kraju. Po jednej w województwie.
Od września bądź jednym z nielicznych bo maksymalnie 15 uczniów w określanej klasie będzie miało możliwość uczenia się tak ekskluzywnych klasach.
Twoja przyszłość jest już tylko w Twoich rękach.
------------------------------------------------------
CZYTAJ SZCZEGÓŁY
Oferta dla najlepszych
Ministerstwo Obrony Narodowej postawiło bardzo wysokie kryteria. Aby się do Projektu zakwalifikować szkoła musiała spełnić szereg kryteriów formalnych, m.in. prowadzić działalność dydaktyczno-wychowawczą w dziedzinie obronności państwa wpisaną w statut szkoły, posiadać klasy realizujące program z matematyki i informatyki lub matematyki i fizyki na poziomie rozszerzonym, uzyskać właściwą średnią wyników egzaminu maturalnego z matematyki w ciągu ostatnich trzech lat, zgodę organu prowadzącego na współfinansowanie programu.
Wymagania były wyśrubowane, ale dzięki temu w programie uczestniczą najlepsi z najlepszych. Dla szkół to duże wyzwanie, ale również szansa na zaistnienie na wymagającym rynku edukacji i możliwość pozyskania najzdolniejszych uczniów. Dla uczniów to z pewnością bardzo wysoka poprzeczka, ale też konkretne umiejętności i niezwykle cenna wiedza w przyszłości. Wreszcie: kto nie chciałby być wśród najlepszych? Ostatecznie do udziału w projekcie zakwalifikowano 16 szkół z całej Polski.
Trzy lata specjalistycznej edukacji
„CYBER.MIL z klasą” prowadzony będzie przez 3 pierwsze lata nauki w danym typie szkoły (licea i technika). W każdej klasie będzie ograniczona liczba uczniów – nie mniej niż 10 i nie więcej niż 15. Program nauczania obejmie takie obszary tematyczne jak: podstawy kryptografii, historia kryptografii, podstawy algorytmiki, podstawy cyberbezpieczeństwa, zarządzanie bezpieczeństwem danych i informacji. Nauka w takiej klasie umożliwi uczniom zdobycie wiedzy i kompetencji z obszaru współczesnych zagrożeń cyfrowych, zarządzania ryzykiem w zakresie cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz kryptograficznych aspektów ochrony danych.
W ramach kształcenia przewidziano zajęcia teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem nowoczesnych systemów operacyjnych i pakietów obliczeń symbolicznych. Planowane są także zajęcia zdalne w formie e-lerningu, wizyty studyjne w jednostkach MON, instytutach naukowych oraz firmach z branży ceberbezpieczeństwa.
Za koordynację i przebieg programu odpowiada Biuro do spraw Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej” – doświadczone już w prowadzeniu tego typu projektów edukacyjnych. Nadzór merytoryczny sprawować będzie Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni oraz Wojskowa Akademia Techniczna.
Pokaźne wsparcie z budżetu
Ministerstwo Obrony Narodowej udzieli szkołom wsparcia finansowego na realizację zadania. Środki te będą mogły wykorzystać m.in. na zakup sprzętu komputerowego, drukarek, tablic interaktywnych, projektorów multimedialnych, licencji i oprogramowania, dostarczania usług internetowych. Oznacza to, że szkoły będą dobrze wyposażone, a z potrzebnych materiałów dydaktycznych uczeń będzie mógł korzystać na miejscu, bez potrzeby główkowania, jak i gdzie wykonać zadanie domowe czy prezentację.
Drzwi do kariery
Celem programu jest wykształcenie potencjalnych kandydatów na żołnierzy i pracowników Sił Zbrojnych RP, w tym szczególnie do tworzonych Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. To oznacza, że dla większości absolwentów udział w programie będzie wstępem do prestiżowych stanowisk w jednostkach podległych MON. Z pewnością wśród tegorocznych ósmoklasistów jest dużo takich, którzy interesują się mundurem, a jednocześnie ich pasją jest informatyka. To oferta dla was idealna! A co, gdy nie masz sprecyzowanych planów albo boisz się, że nawet jeśli myślisz o wojsku za kilka lat możesz zmienić zdanie? Nie martw się, to tylko propozycja. Potraktuj ją jako kolejne drzwi, które otwierają się przed tobą. Dzisiaj walka z zagrożeniem w cyberprzestrzeni to wyzwanie już nie przyszłości, a teraźniejszości i zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie w armii będzie wyłącznie rosnąć. Ale także na rynku cywilnym: przecież trudno wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które działa w oparciu o system informatyczny i nie chce chronić wysiłku swoich pracowników czy danych klientów. Zatem nic, czego się nauczysz, się nie zmarnuje.
Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.
Więcej informacji na temat uruchomienia mLegitymacji w zakładce „Sekretariat”
Co pan Kleks jadał na śniadanie? Do czego służyła pompka powiększająca? Jak wyglądał gmach Akademii pana Kleksa?
Na te pytania (oraz na wiele innych) uczniowie klasy 4a odpowiedzieli w nietypowy sposób. W ramach projektu „Lektura w pudełku” przygotowali makiety Akademii pana Kleksa i Kuferki Sekretów pana Kleksa.
Oto podsumowanie:
https://view.genial.ly/606c2b6936e1a80d18b3231b/presentation-lektura-w-pudelku-pan-kleks
Agnieszka Wojdowicz
Powered by aSc EduPage