_
Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – nauczanie zdalne
- Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym mają charakter przejściowy.
- Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
- Ocenie podlega wiedza i umiejętności ujęte w NaCoBeZu/kryteria sukcesu przesyłanych uczniom z każdego przedmiotu i umieszczanych na platformie edukacyjnej stworzonej przez szkołę.
- Jeśli uczeń nie ma dostępu do internetu, jego rodzic/prawny opiekun informuje o tym wychowawcę, który wraz z dyrektorem szkoły ustala sposób przekazania uczniom potrzebnych materiałów.
- Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach opisanych w Statucie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Olofa Palmego w Józefowie.
- O zagrożeniach oceną niedostateczną nauczyciele informują rodziców/prawnych opiekunów w terminie wynikającym z harmonogramu pracy szkoły w formie pisemnej – poprzez e-dziennik, wysłaną informacją do rodziców listem poleconym.
- W ocenianiu bieżącym uczniów nauczyciele uwzględniają możliwości psychofizyczne i techniczne uczniów, specjalne potrzeby edukacyjne wychowanków, dostosowując sposoby i metody pracy do potrzeb i możliwości uczniów, w tym wynikających z Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych uczniów o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Ocena powinna pełnić przede wszystkim funkcję motywującą i zachęcać wychowanków do aktywności na miarę ich możliwości.
I. Ocenianie z przedmiotów/edukacji w klasach I - VII – nauczanie zdalne
1. Zdalna realizacja treści z podstawy programowej odbywać się będzie z wykorzystaniem narzędzi ustalonych przez dyrektora szkoły we współpracy z nauczycielami.
2. Zdalne monitorowanie i ocenianie postępów uczniów odbywać się będzie poprzez:
- wypełnianie kart pracy umieszczanych na szkolnej platformie edukacyjnej i odsyłanie wypełnionych zadań zgodnie z ustalonymi formami przez nauczyciela / skan, zdjęcie, odesłana karta w wybranym programie, załączanie zadań do wykonania w Librus Synergia i odsyłanie zadań w formie ustalonej przez nauczyciela przedmiotu.
- testy na platformach (wcześniejsza informacja o terminie i zakresie materiału w celu rezerwacji dostępu do komputera – w wyznaczonym czasie) – wykorzystywanie platformy Microsoft 365 z wykorzystaniem narzędzia Microsoft Teams.
3. W przypadku niedostosowania się do terminu wykonania testu uczeń zobowiązany jest do napisania go z danego materiału na zasadach ustalonych z nauczycielem. Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe tzn. uczeń powinien je wykonać.
4. Uczniowie mogą być oceniani zdalnie za następujące formy aktywności:
- zadania domowe
- prace pisemne
- odpowiedzi ustne
- referaty
- prezentacje, filmy
- plakaty, prace plastyczne
- zadania dodatkowe/dla chętnych lub inne - wskazane przez nauczyciela danego przedmiotu.
5. Pozostałe ustalenia są zgodne z wcześniej podanymi zasadami oceniania (wrzesień 2019) – zgodnie ze Statutem Szkoły i WO.
6. Nieprzesłanie do nauczyciela zleconego zadania we wskazanym terminie, traktowane jest każdorazowo jako nieprzygotowanie do zajęć. Uczniowi przysługuje zgłoszenie nieprzygotowania w semestrze - zgodnie z PSO z danego przedmiotu. W klasach I – III niedostarczenie przez ucznia zaległej pracy w przeciągu tygodnia skutkuje otrzymaniem „ -”.
7. Zdobyte dotychczas nieprzygotowania pozostają ważne.
8. Poprawa ocen – uczeń ma możliwość poprawiania ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie e-nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela, po uprzednim uzgodnieniu.
9. Na czas edukacji zdalnej dopuszcza się w klasach IV – VII stosowanie oznaczenia „bz” – informacja dla ucznia/rodzica o niewykonaniu zadania w określonym terminie. „Bz” - po niedostarczeniu pracy w określonym terminie skutkuje oceną niedostateczną. „Bz” nie
likwidujemy, lecz obok – w nawiasie kwadratowym – wpisujemy ocenę z poprawy lub niedostateczną za brak wykonanej pracy.
10. Każda ocena powinna być opatrzona komentarzem w e – dzienniku oraz w sprawdzonej i odesłanej pracy ucznia - informacją zwrotną (zgodnie z kryteriami oceniania).
11.Obowiązują kategorie ocen ustalone w WO przed edukacją zdalną (nie stosujemy kategorii ocen niezatwierdzonych przez RP, np. do wszystkich form aktywności - „inne” lub „praca zdalna”).
12. Ocenie podlegają prace uczniów wykonane starannie i czytelnie.
II. Ocenianie zachowania w klasach I-VII w nauczaniu zdalnym
Nauczyciel ocenia zachowanie ucznia (we współpracy z rodzicami), biorąc pod uwagę:
-
- Zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych.
- Terminowe przesyłanie zadanych prac.
- Samodzielną i systematyczna pracę.
- Bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych.
- Zespołową pracę online.
- Zaangażowanie w konkursy, akcje… online.
III. Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu sprawdzającego oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny – zgodnie z zapisami w Statucie Szkoły.
Egzaminy mają formę pisemną i ustną przy użyciu narzędzi elektronicznych wskazanych przez nauczyciela i używanych dotychczas przez ucznia w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły.
IV. Formy aktywności stosowane w ocenianiu z przedmiotów/ edukacji – nauczanie zdalne
Przedmioty /edukacje
Formy aktywności stosowane w ocenianiu z przedmiotów/ edukacji – nauczanie zdalne
Edukacja wczesnoszkolna
- zadania domowe
- prace pisemne
- kartkówki, sprawdziany
- odpowiedzi ustne
- prezentacje, filmy
- plakaty, prace plastyczne
- zadania dodatkowe/dla chętnych
- inne
Religia
- zaangażowanie w systematyczną pracę online
- zadania domowe
- prace pisemne
- odpowiedzi ustne
- prezentacje, filmy
- prace plastyczne
- zadania dodatkowe dla chętnych
- zaangażowanie w życie Kościoła- grupy dziecięce i
młodzieżowe online
- inne
Etyka
- zadania domowe
- prace pisemne
- odpowiedzi ustne
- referaty
- prezentacje, filmy
- plakaty, prace plastyczne
Język polski
- prace pisemne
- zadania
- odpowiedzi ustne
- prezentacje
- plakaty, prace plastyczne
- zadania dodatkowe/dla chętnych
- inne
Język angielski
- zadania domowe
- sprawdziany/testy
- kartkówki
- prace pisemne
- odpowiedzi ustne
- prace projektowe
- prezentacje
- aktywność
- prace na lekcji
- zadania dodatkowe/dla chętnych
- inne
Język niemiecki
- zadania domowe
- testy pisemne online
- kartkówki
- prace pisemne
- odpowiedzi ustne (czytanie + wymowa)
- aktywność na lekcjach online
- zadania dodatkowe/dla chętnych (prezentacja)
Historia
- zadania domowe
- prace pisemne
- odpowiedzi ustne
- zadania dodatkowe/dla chętnych (referaty,
plakaty, prezentacje)
- kartkówki i sprawdziany
Przyroda/Biologia/Geografia
- prace wykonywane przez uczniów według instrukcji
nauczyciela w formie ustnej (podczas spotkań online)
oraz tekstowej, filmowej lub zdjęciowej w formie zdalnej
- sprawdziany- kartkówki
- prace dodatkowe - doświadczenia, film, formy tekstoweChemia
- prace domowe wykonywane przez uczniów według in
strukcji nauczyciela formie tekstowej lub zdjęciowej w
formie zdalnej
- prace pisemne
- prace wykonywane na lekcji pod kierunkiem nauczyciela
- zadania dodatkowe dla chętnych
Informatyka
- zadania domowe
- prezentacje, filmy
- zadania dodatkowe/dla chętnych
Fizyka
- prace domowe - z bieżącego tematu lekcji jako zadania
analityczno-obliczeniowe wykonywane przez uczniów
według wskazówek nauczyciela z załączanymi plikami
pomocniczymi
- karty pracy - do wypełnienia w uzgodnionym czasie
- kartkówki - z najważniejszymi tematami danego działu - - możliwość otrzymania oceny z pracy w kategorii zadanie
dla chętnych /zainteresowanych/ wykonanej w domu
- aktywność uczniów na lekcji
Matematyka
- zadania domowe
- sprawdziany online z wybranych zadań omówionych na
lekcji online
- odpowiedzi ustne
- zadania dodatkowe/dla chętnych
Plastyka
- prace plastyczne
- zadania dodatkowe/dla chętnych
- inne
Technika
- prace wykonywane przez uczniów według instrukcji
nauczyciela formie tekstowej, filmowej lub zdjęciowej w
formie zdalnej
Muzyka
- zadania domowe
- prace pisemne
- odpowiedzi ustne
- zadania dodatkowe dla chętnych (referaty, prezentacje)
Wychowanie fizyczne
- zadania domowe
- prace pisemne (np. referaty)
- prezentacje, filmy
- plakaty
- zadania dodatkowe/dla chętnych
- inne
Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – zatwierdzone przez Radę Pedagogiczna 28.04.2020 r.