__
__
Uczniowie klas VI -VIII w dniach 16.11.2020 r. – 22.11.2020 r. wzięli udział w Ogólnopolskim Programie Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży BAKCYL. Lekcje Bakcyla były prowadzone przez wolontariuszy, na co dzień pracowników banków, w formule online na platformie webinarowej.
Tematem zajęć dla klas VI były „Twoje pieniądze”, natomiast klasy VII – VIII obejrzały i wysłuchały lekcji „Od oszczędzania do inwestowania”.
Podczas lekcji uczniowie poznali takie pojęcia, jak: odsetki, przelewy bankowe, lokaty, inwestowanie. Dużą uwagę zwrócono na bezpieczeństwo podczas korzystania z karty płatniczej czy bankowości internetowej oraz korzyści płynących z oszczędzania.Przeprowadzone lekcje bankowości zostały wysoko ocenione przez uczniów. Tego typu zajęcia na pewno wprowadzą dzieci w podstawy codziennych finansów oraz ułatwią im świadomy i pomyślny start w dorosłe życie w nowoczesnym społeczeństwie.
Elżbieta Strumidło
W ramach Tygodnia Przedsiębiorczości uczniowie z klasy 3c wzięli udział w
Akcji SIĘ GRA SIĘ MA...- STWÓRZ ŚWIETLICĘ MARZEŃ.
Dzieciaki wykazały się kreatywnością wykonując nie tylko projekty na papierze, ale także uaktywniły swoją wyobraźnię przestrzenną. Powstały fantastyczne budowle z klocków i kartonów.
GRATULUJEMY TWÓRCZEJ WYOBRAŹNI !!!
Beata Mętrak
W ramach Tygodnia Przedsiębiorczości w czasie edukacji zdalnej dzieci z klasy I b wykazały się swoją kreatywnością wykonując cudaki z warzyw
W dniu 10.11.2020 r. o godzinie 11.11 uczniowie z oddziałów zerowych i ich wychowawczynie, dyrekcja szkoły, wicedyrektor szkoły, inni nauczyciele oraz pracownicy niepedagogiczni odśpiewali Hymn Polski.
Następnie wszyscy mogli obejrzeć wystawę poświęconą odzyskaniu przez Polskę niepodległości w roku 1918, a także wykonane przez starszych uczniów wizerunki polskiego orła, którego wygląd zmieniał się na przestrzeni naszych dziejów.
W dniu 10.11.2020 r. o godz. 11.11, podczas lekcji zdalnej, uczniowie klasy 3 B wzięli udział we wspólnym odśpiewaniu hymnu.
Każdego roku, dzień przed Narodowym Świętem Niepodległości, cała społeczność szkolna brała udział w uroczystej akademii. Tym razem 11 listopada obchodzimy nieco inaczej, ale PAMIĘTAMY.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami uczniów:
Wychowawca Klasy 3c p.Beata Mętrak
„ Jestem bezpiecznym uczestnikiem ruchu drogowego”
Wyniki gminnego konkursu plastycznego
pod patronatem Burmistrza Miasta Józefowa
Kategoria: ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 3-5 – LATKI
I miejsce - Hanna Rudnicka – Miejskie Przedszkole nr 2
II miejsce - Gabriela Prodan, Mikołaj Żuk – Miejskie Przedszkole nr 2
III miejsce - Barbara Barankiewicz-Kaca – Publiczne Przedszkole „Willa Jakubówka”
Nagroda specjalna dla najmłodszego uczestnika konkursu plastycznego:
dla Gabriela Madeja – Miejskie Przedszkole nr 2
Kategoria: ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 6 – LATKI:
I miejsce - Zuzanna Siedlecka –Publiczne Przedszkole „Willa Jakubówka”
II miejsce - Zuzanna Trzaskowska – Szkoła Podstawowa nr 1
III miejsce - Barbara Rogowska – Szkoła Podstawowa nr 1
Dyplom za udział w konkursie plastycznym otrzymuje:
Tytus Citkowski – Szkoła Podstawowa nr 1
Kategoria: KLASY I – III
I miejsce - Rozalia Bartczak – Szkoła Podstawowa nr 1 – praca wykonana na konkurs w formie makiety
II miejsce - Amelia Banak – Szkoła Podstawowa nr 1
II miejsce - Aleksander Szwed – Szkoła Podstawowa nr 1
Kategoria: KLASY IV – VIII
I miejsce - Karolina Dudzicka – Szkoła Podstawowa nr 2
I miejsce - Helena Bartczak – Szkoła Podstawowa nr 1
II miejsce - Maja Sierakowska – Szkoła Podstawowa nr 1
II miejsce - Maria Olkowska – Szkoła Podstawowa nr 1
III miejsce - Maja Kwasiborska – Szkoła Podstawowa nr 2
Dyplomy za udział w konkursie plastycznym otrzymują:
Marta Adrich – Szkoła Podstawowa nr 1
Iga Bykowska – Szkoła Podstawowa nr 2
Wiktoria Gawrońska – Szkoła Podstawowa nr 1
Daria Makowska – Szkoła Podstawowa nr 1
Maria Pogonowska – Szkoła Podstawowa nr 2
Tomasz Sedlin – Szkoła Podstawowa nr 2
Maja Truszczyńska – Szkoła Podstawowa nr 2
Organizatorzy gminnego konkursu plastycznego dziękują uczniom i nauczycielom przygotowującym wychowanków do konkursu, także rodzicom za współpracę i zaangażowanie swoich dzieci.
Uczestnicy konkursu w każdej kategorii wiekowej udowodnili, że rozwijają poczucie odpowiedzialności za zdrowie, bezpieczeństwo własne i innych użytkowników dróg. Mogą pochwalić się znajomością zasad i przepisów ruchu drogowego.
30.10.2020 r. odbył się szkolny etap Konkursu Pieśni Patriotycznej „Wszystko co mamy, Polsce oddamy”. Głównym celem konkursu było kształtowanie postaw i pogłębianie uczuć patriotycznych oraz popularyzacja pieśni patriotycznych i piosenek o tej tematyce wśród społeczności szkolnej. W przeglądzie wzięli udział soliści i duety z oddziałów przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej. Każdy uczestnik prezentował jeden utwór o treści patriotycznej. Jury wysłuchało 17 utworów.
Skład jury:
przewodniczący – Michał Roman, doświadczony nauczyciel muzyki, instruktor gry na gitarze, opiekun laureatów konkursów muzycznych,
członek – Aneta Kaczmarczyk, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, absolwentka szkoły muzycznej, organizator szkolnych i powiatowych konkursów wokalnych,
członek – Elżbieta Strumidło, wicedyrektor SP 1, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, organizator szkolnych i powiatowych konkursów wokalnych.
Oceniając utwory, komisja brała pod uwagę:
Wszyscy uczestnicy wykazali się wspaniałym przygotowaniem. Jury bardzo wysoko oceniło poziom artystyczny wykonawców. Wszyscy otrzymali dyplomy uczestnictwa w konkursie, a laureaci nagrody, które ufundowała Dyrekcja SP 1 w Józefowie.
WYNIKI KONKURSU:
I miejsce
Zofia Zaręba (3c) - „Dziewczyna z granatem”
II miejsce
Rozalia Bartczak (3c) – „Zośka"
Lena Burzymowska (3c) – „O mój rozmarynie”
Aniela Dymińska (1a) – „Co to jest niepodległość”
III miejsce
Kinga Malec (1a) – „Jesteśmy Polką i Polakiem”
Aleksandra Niedźwiecka (2a) – „Szara piechota”
wyróżnienie
Jagoda Florek (0a) - „Co to jest niepodległość”
Nikola Pszczoła (3c) - „Co to jest niepodległość”.
Spośród uczestników wytypowano przedstawiciela do etapu powiatowego tego konkursu - Zofię Zarębę.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy odwagi, laureatom uzyskanych sukcesów i zachęcamy do dalszego udziału w podobnych konkursach.
Elżbieta Strumidło i Aneta Kaczmarczyk
Trudno jest opisać różnorodność funkcji jakie pełnią lasy i drzewa w środowisku. Bez wątpienia są nieodłącznym elementem ekosystemów, stanowią schronienie dla zwierząt, „oczyszczają powietrze”, zyskują także znaczeń kulturowych, urastając nierzadko do rangi symbolu. Drzewa przez wieki inspirowały poetów i malarzy, przez co ich reprezentacja w tekstach kultury jest bardzo znacząca.
Popularyzowanie wiedzy w zakresie znaczenia drzew dla kształtowania lokalnych krajobrazów było celem zorganizowanych w Szkole Podstawowej im. Olofa Palmego w Józefowie obchodów Dnia Krajobrazu – Drzewo w krajobrazie. Hasłem tegorocznej edycji są słowa Leopolda Staffa: „O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa!”. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, świetlicy, biblioteki oraz nauczyciele przedmiotowi zaangażowali się w realizację interdyscyplinarnego, szkolnego projektu. Na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej uczniowie podczas lekcji w terenie poznawali gatunki drzew, ich właściwości, piętra roślinności, a także zbierali liście i kasztany, z których później wykonywali prace plastyczne. Podczas zajęć plastycznych uczniowie, stosując różne techniki, wykonali prace, których motywem przewodnim było drzewo. Tematem prezentacji multimedialnych na zajęciach informatyki była „Sosna-królowa józefowskich lasów”. Uczniowie w ramach „żywej” lekcji biologii odbyli spacer edukacyjno-krajobrazowy, podczas którego dowiedzieli się w jaki sposób drzewa przyczyniają się do wzbogacenia krajobrazowego i kulturowego naszego miasta. Nauczycielki przedmiotów przyrodniczych i pani leśnik Róża Brytan z Nadleśnictwa Celestynów wzbogaciły wiedzę uczniów o wiadomości na temat charakterystyki sosny (jej systematyki, budowy), odmian, właściwości prozdrowotnych. Uczniowie zostali także zaznajomieni z technikami pomiaru drzew, które umożliwiają ocenę ich wieku. Na lekcjach języka polskiego ćwiczono jeden z elementów narracji – opis drzewa.
W ramach obchodów Dnia Krajobrazu uczniowie w świetlicy szkolnej podziwiali piękne widoki z najbliższego otoczenia podczas oglądania prezentacji „Cztery pory roku nad Świdrem”, rozwiązywali zagadki pt. „Zgadnijcie dzieci, z którego drzewa listek leci” oraz zagadki przyrodnicze, uczyli się rozpoznawać i nazywać drzewa rosnące na szkolnym terenie. Obejrzeli także albumy ze szkolnej biblioteki o przyrodzie polskiej i światowej oraz dowiedzieli się o leczniczych właściwościach mikroklimatu powiatu otwockiego.
Ugruntowanie wiedzy oraz budowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej dzieci jest jednym z priorytetowych działań grona pedagogicznego SP1 w Józefowie. Nasze działania dowodzą, że można czynić to na wielu przestrzeniach edukacyjnych.
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją:
BohaterON – włącz historię! to ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Projekt ma edukować Polaków, bazując na historiach Powstańców, wzmacniać poczucie tożsamości narodowej, krzewić postawy patriotyczne oraz budować wrażliwość społeczną. Akcja realizowana jest przez wrocławskie fundacje: Fundację Rosa i Fundację Sensoria.
Nasza szkoła - już po raz trzeci - przystąpiła do realizacji projektu BohaterON - włącz historię! Na podstawie materiałów edukacyjnych otrzymanych od organizatora i własnych scenariuszy, nauczyciele na lekcjach historii i zajęciach edukacji polonistycznej oraz wychowania przedszkolnego przeprowadzili z uczniami zajęcia dotyczące Powstania Warszawskiego. Po zapoznaniu się z tematem, dzieci przygotowały życzenia dla Powstańców Warszawskich w formie plakatów, książeczek złożonych z indywidualnych wpisów, rysunków, laurek oraz bardzo osobistych listów. Najbardziej zaangażowane w działania były dzieci z oddziałów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego.
Udział w kampanii BohaterON dał szansę na nawiązanie dialogu pokoleń i pozwolił wyrazić wdzięczność, szacunek i pamięć – wartości, o których wobec walczących o wolną Polskę, nigdy nie powinniśmy zapomnieć.
Tym samym udało nam się połączyć pokolenia i sprawić, że adresaci będą czuli, że pamięć o Nich, Ich odwadze nie zginie. Udział w akcji był piękną lekcją patriotyzmu i historii naszej Ojczyzny.
Wszystkie zgromadzone materiały zostały wysłane na adres fundacji, która przekaże je honorowym odbiorcom.
Serdecznie dziękujemy uczniom i nauczycielom za zaangażowanie oraz serce włożone w realizację akcji BohaterOn.
Koordynatorzy szkolnego projektu
Elżbieta Strumidło i Aneta Kaczmarczyk
CODE WEEK 2020
SIECIOZGREDEK – ATAKUJE!
W dniu 21 października 2020 r. grupa uczniów z klasy 3c i 6b brała udział w Europejskim Tygodniu Kodowania CODE WEEK 2020.
Code Week to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Polska jest jednym z jej liderów.
Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.
Uczestnicy koła informatycznego z klasy 6b i koła matematyczno-informatycznego z elementami kodowania z klasy 3c, brali udział w zajęciach pt.”Sieciozgredek-atakuje!”
Celem zajęć było uwolnienie dostępu do pracowni komputerowej, która została przejęta przez wirusa komputerowego zwanego Sieciozgredkiem. Wirus sprawiał dzieciom niesamowite psikusy. Żeby się od niego uwolnić należało poprawnie wykonać szereg zadań w formie online (odczytywanie kodów QR, wykorzystanie wirtualnej maty do kodowania, szyfrogramów, sudoku, łamigłówek itp.). Każda rozwiązana zagadka zbliżała dzieci do uratowania pracowni z rąk groźnego wirusa. W końcu udało się pokonać Sieciozgredka, a pracownia szkolna została uratowana!
Ambasador akcji CODE WEEK 2020 przesłał uczestnikom gratulacje i certyfikat uczestnictwa.
Opiekunowie kół zainteresowań
Beata Mętrak i Emilia Nielepko
Warszawa, 12 października 2020 roku
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Olofa Palmego w Jozefowie
Szanowni Państwo!
Proszę przyjąć serdeczne podziękowania za Państwa udział w Narodowym Czytaniu Balladyny Juliusza Słowackiego. Dzięki zaangażowaniu wszystkich organizatorów i uczestników dziewiąta odsłona naszej wspólnej akcji odbyła się w przeszło trzech tysiącach miejsc w Polsce i na świecie. Dziękuje za to, że mimo trudnego czasu, w którym organizowaliśmy tegoroczną odsłonę Narodowego Czytania, udało nam się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa tradycyjnie spotkać razem i cieszyć wspólną lekturą.
Chciałbym podziękować za Państwa inwencję? i pomysłowość, które wzbogaciły Narodowe Czytanie. Balladyna interpretowana była na różne sposoby, co jeszcze bardziej wzmocniło uniwersalny przekaz i przyczyniło się do lepszego zrozumienia tego arcydzieła. To wspaniały dowód, ze klasyka polskiej literatury jest żywa, skłania do refleksji i przysparza dużo
radości.
Raz jeszcze bardzo Państwu dziękuję za współtworzenie Narodowego Czytania w 2020 roku.
Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji 2020
„Dysleksja inspiruje do (nie)zwykłych działań”
Fotoreportaż z realizacji działań
Działania szkoły podejmowane na rzecz dzieci z dysleksją:
Wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne, które umożliwiają dzieciom kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, wyzwalają w wychowankach kreatywność i pomysłowość:
- „Magiczny dywan” – podłoga interaktywna, zdobywanie wiedzy i umiejętności poprzez odkrywanie, przeżywanie oraz praktyczne i twórcze działanie;
- tablice/monitory interaktywne – odpowiadające na potrzeby uczniów o różnych stylach uczenia się.
- zestawy gier edukacyjnych usprawniających umiejętności pisania, czytania, ortografii, gramatyki, orientacji przestrzennej, twórczego myślenia;
- wykorzystywanie pakietu edukacyjnego „Ortograffiti” publikacji zalecanej przez Polskie Towarzystwo Dysleksji;
Różnorodne formy PPP dla uczniów:
- indywidualizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego – udział szkoły w programie Indywidualni.pl;
- dostosowywanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych uczniów, stosowanie się do zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej priorytetem szkoły;
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania; zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacja, wsparcie dla uczniów przez nauczycieli współorganizujących kształcenie, konsultacje ze specjalistami szkolnymi.
- efektywna współpraca z rodzicami.
Dzięki działaniom szkoły uczniowie stają się samodzielni, odpowiedzialni i osiągają sukcesy na miarę swoich możliwości. Wszelkie trudności pokonują pod opieką nauczycieli, wychowawców i specjalistów szkolnych.
Dzieci z dysleksją to nie tylko osoby z trudnościami w uczeniu się. Podobnie jak inni mają swoje talenty, pasje, unikalne umiejętności, które nasza szkoła pozwala im odkrywać.
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z FOTORELACJĄ:
PODZIĘKOWANIA:
Z najlepszymi życzeniami zdrowia, siły i miłości
We wrześniu po raz 27 odbyła się akcja Sprzątanie Świata. W tym roku nasze plany pokrzyżowała pandemia COVID-19, ale w myśl tegorocznego hasła „Rezygnuję, Redukuję, Segreguję” przystąpiliśmy do działania. Uczniowie użyli swojej wyobraźni i wykonali prace „Drugie życie plastiku”. Coś co na pierwszy rzut oka wydaje nam się odpadem, może zyskać „drugie życie” i stać się np. skarbonką, miotłą, piórnikiem, doniczką, koralami. Dziękujemy za zaangażowanie uczniom klas: 4a, 4b, 5a, 5b, 6a, 6c, 7b i 8a.
Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych
Zachęcamy do udziału w zbiórce żywności w ramach akcji „Rodacy Bohaterom”.
Jest to akcja stworzona w 2010 roku przez Stowarzyszenie Odra-Niemen na Białorusi. Zaczęło się od świątecznej zbiórki na święta (Paczka dla Polskiego Kombatanta na Kresach) Obecnie Rodacy Bohaterom to nie tylko zbiórki darów dla weteranów, a także szeroki obszar edukacji historycznej, dbanie o polskie kwatery na Kresach, współpraca ze środowiskiem kombatantów w Polsce i poza jej granicami.
Zbieramy żywność z długim terminem ważności i niewymagające przechowywania w warunkach chłodniczych (np.: olej, cukier, ryż, makaron, kasza, konserwy, kawa, słodycze). Produkty można zostawić w specjalnych pudełkach za drzwiami do szkoły lub w sali nr 27. Można poprosić wychowawcę o pkt z zachowania za udział w akcji. Zbiórka trwa do końca października.
Dziękujemy za pomoc
W piątek 18.09.2020 roku nauczyciele WF wraz z uczniami klas 7a i 7c postanowili uczcić w nietypowy sposób Narodowy Dzień Sportu. Wspólnie odbyliśmy wycieczkę na Górę Lotnika, gdzie w otoczeniu jeszcze letniego lasu rozmawialiśmy o sporcie i jego wybitnych przedstawicielach z Polski. Była to ciekawa i zupełnie inna lekcja. Zapraszamy na nasze zajęcia.
15 września świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Dzieci z klas 2b i 2c oraz oddziału przedszkolnego 0b po wysłuchaniu inspirującej książki o Vasthi, przystąpiły do działań plastycznych, których motywem przewodnim była oczywiście kropka.
Często rozmawiamy o zdrowiu, zapominając nieco o swoim samopoczuciu. A to właśnie zdrowie psychiczne, szczególnie w tych trudnych dla nas czasach, jest niezwykle ważne. Pamiętajmy o wyjątkowym przesłaniu „Kropki”. Do wszystkiego dochodzimy krok po kroku. Warto doceniać drobne postępy, bo właśnie one procentują i w przyszłości przeradzają się w wielkie sukcesy.
Najważniejsza jest wiara we własne możliwości oraz wsparcie życzliwych nam osób.
„JESTEM BEZPIECZNYM UCZESTNIKIEM RUCHU DROGOWEGO”
Zapraszamy do udziału w konkursie.
- KONKURS_PLASTYCZNY_POD_PATRONATEM_BURMISTRZA_MIASTA_JOZEFOWA_2020.docx
Narodowe Czytanie – „Balladyna” Juliusza Słowackiego
5 września 2020 r. odbyło się Narodowe Czytanie „Balladyny” Juliusza Słowackiego. Wydarzenie, któremu patronuje Para Prezydencka, nie mogło odbyć się, jak zazwyczaj, w skąpanym w słońcu ogrodzie naszej szkoły, dlatego wykorzystaliśmy narzędzia TIK i całość można było śledzić na szkolnym FB (>>TUTAJ<<).
Relację rozpoczął list od Dyrekcji SP1, a do lektury zaprosił sam Juliusz Słowacki. W dalszej części pojawiły się filmy przygotowane przez uczniów i przyjaciół naszej szkoły, przedstawiające wybrane fragmenty dzieła. W Akcie I mogliśmy obejrzeć uczniów klasy 7b a także Justynę Sieńczyłło, Emiliana Kamińskiego i Adama Turniaka z Teatru Kamienica, Sławomira Koźlaka ze Szkoły Rzemiosł Artystycznych KamArti oraz Rodziców uczniów kl. 8a. Akt II został przygotowany przez grupę artystyczną VENA działającą przy Miejskim Ośrodku Kultury w Józefowie, zaś pracownicy Urzędu Miasta Józefowa przeczytali Akt III. O Akt V zadbali uczniowie kl. 7b i 8a wraz z nauczycielami języka polskiego.
Serdecznie dziękujemy wszystkim tym, dzięki którym udało się zorganizować tegoroczne Narodowe Czytanie w naszej szkole. Po raz kolejny udowodniliście, że możemy na Was liczyć.
Na pamiątkę można pobrać zamieszczoną poniżej zakładkę:
Magdalena Jedlińska
Katarzyna Stachelska
Powered by aSc EduPage