• Dla dzieci i rodziców

          • „TURNIEJ BEZPIECZEŃSTWA” W SP nr 2 W JÓZEFOWIE
            • „TURNIEJ BEZPIECZEŃSTWA” W SP nr 2 W JÓZEFOWIE

            • Uczniowie reprezentujący naszą szkołę w turnieju będą brali

              udział w następujących konkursach: plastycznym (kl. II), jazdy

              na rowerze (kl. VI), wiedzy o z zakresu ruchu drogowego (kl.

              IV) i pierwszej pomocy w nagłych wypadkach (kl. III). Atrakcją

              będzie mobilne miasteczko ruchu drogowego.

              Czas trwania turnieju - 9.00 – 12.30

              Organizatorzy: Urząd Miasta Józefowa i Powiatowa

              Komenda Policji w Otwocku

          • Zajęcia profilaktyczne w zakresie cyberprzemocy
            • Zajęcia profilaktyczne w zakresie cyberprzemocy

            •  

               

               

               

              W ramach realizacji działań dotyczących bezpieczeństwa w SP 1 w dniach 24-25 maja 2017 r. odbyły się zajęcia na temat „Cyberprzemoc” dla uczniów klas IV – VI.

              Prowadziła je mł. asp. Karolina Pardej z Ogniwa ds. Nieletnich i Patologii Komendy Powiatowej Policji w Otwocku.

              Omówiła konsekwencje, jakie nieletni mogą ponosić za czyny zabronione
              i zachowania będące przejawem demoralizacji. Tłumaczyła złożoną definicję pojęcia „nieletni" oraz pojęć wchodzących w skład tej definicji, czyli „demoralizacja" i „czyny karalne". Wskazywała przedziały wiekowe odpowiedzialności w zakresie różnego rodzaju niewłaściwych zachowań lub popełnienia czynów zakazanych prawem. Mówiła o środkach wychowawczych, jakimi dysponuje Sąd Rodzinny, ale też o tym, jakie konsekwencje w dalszym życiu przynosi popełnienie czynów karalnych. Przedstawiła przykłady demoralizacji i najczęściej popełnianych przez nieletnich czynów karalnych.

              Szczególny nacisk położyła na temat przemocy rówieśniczej, w tym przemocy fizycznej i psychicznej, do której należy cyberprzemoc. Wyjaśniła, czym jest cyberprzemoc, jakie zachowania w cyberprzestrzeni są zakazane, jakie są jej przejawy oraz jak poważne mogą być skutki stosowania przemocy psychicznej w sieci.

              Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali prelekcji i obejrzeli film poglądowy na temat cyberprzemocy. Brali czynny udział w dyskusji.

              Dyrekcja Szkoły

          • List Ministra Edukacji Narodowej
            • List Ministra Edukacji Narodowej

            • Szanowni Państwo,
              Drodzy Rodzice i Opiekunowie,

              zakończyliśmy pierwszy i najważniejszy etap wprowadzania zmian w polskiej oświacie.

              Serdecznie dziękuję za to, że byli Państwo z Kuratorami Oświaty, samorządami, dyrektorami szkół w procesie przygotowywania sieci szkół. Bardzo ważnym celem projektowania nowego prawa oświatowego była dla nas szkoła, która jest blisko ucznia.

              Wiedzą już Państwo, do której szkoły będą uczęszczać dzieci. Jestem przekonana, że samorządy świadome spoczywającej na nich odpowiedzialności brały pod uwagę Państwa oczekiwania, potrzeby dzieci, a także – oczywiście – lokalne uwarunkowania.

              Reforma edukacji jest częścią spójnej, przemyślanej i zaplanowanej w perspektywie najbliższych lat polityki oświatowej państwa. Dążymy do tego, aby każdy uczeń, bez względu na to skąd pochodzi oraz jaki jest status materialny jego rodziny, miał zapewnioną dobrą edukację i dobrą szkołę.

              Wszystkie dokumenty niezbędne do tego, aby uczyć w nowym systemie szkolnym (podstawa programowa dla szkół podstawowych oraz ramowe plany nauczania dla wszystkich typów szkół) są przygotowane. Chcę podkreślić, że do końca obecnego roku szkolnego przeszkolimy nauczycieli z nowej podstawy programowej. Z kolei pod koniec kwietnia opublikowaliśmy wstępny projekt nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych, która będzie obowiązywała od roku szkolnego 2019/2020.

              Wydawnictwa pracują nad nowymi podręcznikami dla klas I, IV, VII, z których od września będą uczyli się uczniowie według nowej podstawy programowej. Jeszcze przed wakacjami będzie gotowa oferta podręczników do tych klas.

              Pragnę zapewnić, że każdy uczeń otrzyma książki i ćwiczenia w szkole. Podręczniki oraz materiały edukacyjne dla szkół podstawowych i klas gimnazjalnych będą sfinansowane z budżetu państwa.

              Szanowni Państwo, chcę, aby dzieci miały zapewniony przynajmniej jeden ciepły posiłek w szkole i mogły w spokoju zjeść go podczas jednej dłuższej przerwy „obiadowej”.

              Takie rozwiązania planujemy wprowadzić w szkole w roku szkolnym 2018/2019. Dodatkowo wspólnie z Ministrem Zdrowia przedstawimy wkrótce wstępne założenia programu obejmującego opieką stomatologiczną uczniów. Zarówno posiłek, jak i opieka stomatologiczna to istotne elementy składające się na dobrą szkołę.

              Dziękuję za Państwa aktywny udział we wprowadzaniu reformy edukacji. Zachęcam do kontaktu z nauczycielami, dyrektorami szkół, lokalnymi władzami odpowiedzialnymi za edukację
              w regionach.

              Jednocześnie przypominam, że do Państwa dyspozycji pozostaje Zespół do spraw wdrażania reformy edukacji w Ministerstwie Edukacji Narodowej. W poszczególnych województwach funkcjonują również regionalne zespoły koordynacyjne działające przy Kuratorach Oświaty.

              Dodatkowe informacje dotyczące zmian w systemie edukacji znajdują się na stronie internetowej: www.reformaedukacji.men.gov.pl. Do dyspozycji są także adresy mailowe, na które można przesyłać pytania dotyczące reformy oświaty. Zachęcam do kontaktu.

              Wspólnie zadbamy o dobrą szkołę.

              Z wyrazami szacunku

              Anna Zalewska
              Minister Edukacji Narodowej

          • Uroczystość z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja
            • Uroczystość z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja

            • Jak co roku w naszej szkole odbył się uroczysty apel upamiętniający rocznicę uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja. Uczniowie z klas IV a i VI c zaprezentowali krótką lekcję historii i patriotyzmu. Uroczystość przybliżyła młodzieży wydarzenia historyczne i okoliczności powstania pierwszej polskiej konstytucji (pierwszej w Europie, a drugiej na świecie). Chór szkolny zaśpiewał piękne patriotyczne pieśni. m.in. „Witaj Majowa Jutrzenko”, „Zgoda Sejmu” oraz „Rotę”. Montaż słowno – muzyczny miał uświadomić młodemu pokoleniu, że każdy prawdziwy Polak powinien znać historię swojego kraju. Zaangażowanie w przygotowanie uroczystości oraz dojrzała postawa patriotyczna uczniów z klas IV a, IV d oraz VI c są godne pochwały.

              Katarzyna Stachelska

              Justyna Wiącek

          • Brzechwa jest dobry na wszystko
            • Brzechwa jest dobry na wszystko

            • „Witajcie w naszej bajce...” tymi słowami rozpoczął się tydzień poświęcony życiu i twórczości Jana Brzechwy w SP1 w Józefowie. Pomysłodawcami tego przedsięwzięcia były nauczycielki nauczania wczesnoszkolnego Aneta Kaczmarczyk i Kamila Bartczak. Głównym założeniem organizatorów było rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz inspirowanie do aktywności twórczej dziecka. Uczniowie podczas lekcji poznawali życiorys oraz ciekawostki z życia poety, przygotowując się w ten sposób do quizu dotyczącego życia i twórczości poety. Zwycięzcami, którzy zdobyli maksymalną liczbę punktów zostały: Gabriela Bartula z kl. 3c oraz Helena Głębicka z kl. 2e. Drugie miejsca należą do: Wojciecha Grzonkowskiego z kl. 3c oraz Emilii Łysik z kl. 2e, natomiast trzecie miejsca zdobyli: Witek Pawlak z kl. 2a i Marta Adrich z kl. 3a.

              Wychowankowie mogli się również pochwalić swoimi zdolnościami plastycznymi, wykonując ilustrację do swojego ulubionego wiersza. Prace były oceniane w dwóch kategoriach: oddziały przedszkolne i klasy pierwsze oraz klasy drugie i trzecie. W kategorii młodszej zwyciężył: Łukasz Strzembosz z 1b za pracę do wiersza pt. „Dzik”, drugie miejsce zdobyła Pola Sawka z 0c za pracę do wiersza pt. „Ptasie plotki”, trzecie miejsce zajęła Martyna Nowak z 0b za pracę do wiersza pt. „Na straganie”. W kategorii starszej wygrała: Zuzanna Borzęcka z 2f za pracę do wiersza pt. „Samochwała”, drugie miejsce zdobył Mateusz Zieliński z 3a za pracę do wiersza pt. „Prima Aprilis”, zaś trzecie należy do Eryka Głaska z 3c za pracę do wiersza pt. „Lis”. W obu kategoriach przyznano także wyróżnienia, otrzymali je: Laura Kantor z Od za pracę do wiersza pt.„Kłamczucha”, Pola Wyrwas z kl. 2d za pracę do wiersza pt. „Żaby, ryby i raki”, Witold Pawlak z kl. 2a za pracę do wiersza pt. „Na Wyspach Bergamutach”.

              Ponadto uczniowie prezentowali swoje zdolności teatralno - wokalne w przygotowanej przez klasę inscenizacji wybranego utworu literackiego Jana Brzechwy. Tym razem oceniano pamięciowe opanowanie tekstu, dykcję, sposób interpretacji oraz ogólny wyraz artystyczny (stroje, scenografię i zaangażowanie klasy). W kategorii młodszej (kl.0 – I) wygrały: 0d za interpretację wiersza pt.„Kłamczucha”, 1a za interpretację piosenki pt.„Kaczka Dziwaczka”, miejsce drugie zajęła grupa 0b za interpretację wiersza pt.„Na straganie”, natomiast trzecie należy do oddziału 0c za interpretację wiersza pt.„Ptasie plotki”. W kategorii starszej (kl. II – III) zwycięzcą została klasa 3a za interpretację wiersza pt.„Włos”, drugie miejsce otrzymała kl. 2a za interpretację piosenki pt.„Na Wyspach Bergamutach”, zaś trzecie zdobyła kl. 2b za interpretację wiersza pt. „Rozrzutny wróbel”.

              Organizatorzy zadbali również o odpowiednią atmosferę podczas przerw lekcyjnych. Społeczność szkolna miała okazję śpiewać, tańczyć oraz miło spędzić czas słuchając piosenek z Akademii Pana Kleksa.

              Uczniowie bardzo chętnie wzięli udział w konkursach. Dzięki nim, już na zawsze zapamiętają kim był Jan Brzechwa i które z wierszy zaliczają się do jego twórczości.

              W połowie maja odbędzie się uroczysta gala wręczenia nagród, podczas której zespół artystyczny zaprezentuje inscenizacje wierszy oraz piosenek Jana Brzechwy. W trakcie Gali uczniowie poznają kilka szczegółów z życia poety, wysłuchają wierszy Jego autorstwa prezentowanych przez swoich kolegów i koleżanki w formie inscenizacji ruchowo - muzycznych, ruchowo - recytatorskich, bądź po prostu recytatorskich oraz dla dobrej zabawy wspólnie zaśpiewają utwory poety. Laureaci konkursów zostaną nagrodzeni pamiątkowymi dyplomami, książkami, płytami z muzyczną interpretacją bajek poety, słodyczami.

              Gali będzie towarzyszyła wystawa prac plastycznych.

               

               

               

                

               

          • Strona powstała
            • Strona powstała

            • Strona WWW naszej szkoły jest już opublikowana w Internecie. Znajdziesz tu wiele pożytecznych i interesujących informacji.